יום חמישי, 22 במרץ 2018

The Cocoon

הכירו את ה Cocoon - מבנה מחומרים מתכלים שנועד לעזור לעץ או שתיל בתחילת דרכו. ה Cocoon מיועד לאזורים מדבריים, או אזורים שהצמחייה בהם לא גדלה לבד באופן טבעי, אזורים שעברו תהליכי מדבור ועוד.
ה Cocoon אוגר בתוך מים ומעביר אותם בהדרגה לעץ בשיטת הנימיות - בעזרת חוטים שנמצאים ב Cocoon  ומעבירים את המים אל השתיל שבתוכו.

הכרנו את ה Cocoon כחלק מפרויקט שאנו מכנים "אפריקה-ישראל" בו תלמידי דעת, יחד עם תלמידי קניה, מנסים לתת פתרונות למצוקת המים בארץ ובקניה. מצוקת המים בארץ ובקניה (נרוב) שונה ודומה: בקניה יורד גשם בכל יום אבל אין להם דרך לאגור אותו. המים זורמים ובהעדר בתי שורשים בקרקע, הם ממשיכים הלאה. בישראל, כמות הגשם קטנה יחסית אולם בשיטות שונות אנו מצליחים להתפיל מים, להשתמש במים אפורים וכך המחסור כמעט לא מורגש. הצד השווה שבהם - שיש לנו מחסור במים..

אחד הפתרונות שהצענו לבעיה הוא השימוש ב Cocoon. השתדלנו לשתול את ה Cocoon לפני היציאה לחופשה: ככה גם לא נוכל לטפל בצמח לאורך החופש וזה מבחן משמעותי ואמיתי ל Cocoon וכך גם נוכל לקבל תוצאות מיד לאחר חופשת הפסח ובכך לאפשר לניסוי שלנו לרוץ בחופשה ו"לנצל" את ימי החופשה.

מצרף לכם תמונות מתהליך העבודה שבוצע, כמובן, בהובלה של אביחי.

חופרים בור ל Cocoon:



ממלאים את ה Cocoon במים:





סוגרים את ה Cocoon: 


מכסים את ה Cocoon באדמה: 





שותלים את השתיל בתוך ה Cocoon (במקרה שלנו עגבניות שרי): 




נעדכן אחרי פסח האם הניסוי הצליח והאם העגבניות גדלו...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים