יום שלישי, 28 במרץ 2017

פרויקט חלל - ניסוי כלים...

מי שלא עוקב - אנחנו שותפים בדעת לפרויקט שיגור בלון לחלל. נתחיל מהתחלה...

במרכז למחוננים ומצטיינים 'אפיקים' שבגוש עציון עובדים על פרויקט שיגור בלון מחקר לקצה החלל, פחות או יותר לגובה של 30 ק"מ מעל פני הקרקע. זה אומנם לא יגרד לוויינים אבל זה אתגר רציני שדורש התחשבות במזג האוויר, במשקל הציוד, במילוי הבלון בהליום ועוד ועוד.
אחד האתגרים שעומדים בפני הקבוצה הוא איסוף הבלון לאחר הנחיתה על מנת לקרוא את נתוני המחקר. במדינתנו הפיצפונת, פתיחת המצנח ברגע הנפילה תגרום להסחפות של הבלון אל מחוץ לגבולות הארץ. השהייה של פתיחת המצנח, נפילה חופשית של המתקן עד לגובה של כ 2000 מ' ורק לאחר מכן פתיחה של המצנח - תצמצם את טווח הטיסה ותנחית את הבלון בגבולות הארץ.

לדגל הזה, נקראו תלמידי דעת שעובדים על פיתוח בעזרת ארדואינו. אבי עמיצור דאג לקשר בין קבוצת 'אפיקים' ואביהו - מנחה הקבוצה ובין מרכז 'דעת'. היום, הגיע אביהו לתת סקירה לתלמידים.



לאחר מכן, הציגו התלמידים בפני אביהו את המדידה בפעמון וואקום. פעמון הוואקום דימה מצב של טיפוס לגובה של כ- 15,000 מ' והמערכת תפקדה בהצלחה.




לאחר מכן, בדקנו את העמידות של המערכת בפני טמפרטורה קיצונית, כפי שאנחנו צופים שנחשף אליה בסטרטוספירה. לצורך כך, השתמשנו בחנקן נוזלי. האם המערכת תעמוד בזה?...





כמו שאתם רואים, הארדואינו והברומטר עמדו בניסוי בכבוד אולם היתה השפעה קיצונית של הטמפרטורה על הלחץ האטמוספרי שנמדד בברומטר כך שנצטרך לתת פיתרון גם לזה...

בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים